Om Øverland Konsult

Arve Øverland har vært i frontlinjen innen digital markedsføring siden midten av 90-tallet. Han har tilbrakt halvparten av sin karriere i USA, hvor han ledet et digitalt byrå som jobbet med noen av verdens ledende selskaper og merkevarer.

I Europa før han startet Øverland Konsult, var Arve Digital Practice Director for Europa for Hill & Knowlton (nå Burson), startet havsalt fabrikken Havsnø med sin kone Michal Christina og CEO for VR teknologiselskapet Cloudberrie.

Arve holder kontor i Molde.

Arve Øverland. Skjegget kommer og går.

Stack of books titled "Always On: Digital Brand Strategy in a Big Data World" by Arve Peder Øverland, featuring a green button and black cover.

Oppfølgeren blir nå skrevet med arbeidstittelen Digital Brand Strategy in the Age of AI. Du kan lese intro kapittelet her.

Boken Always On

Hvor kommer kraftfulle strategier fra? Hvordan utvikler noen selskaper strategier som gjør at de overgår konkurrentene, uavhengig av bransjens tilstand eller den økonomiske situasjonen? Hvordan sikrer et selskap at strategien fungerer – som ledelsesforankring, gjennomføring av implementeringer og resultatstyring – uten å bli trege, rigide og fokusert på sjekklister?

Dette er noen av spørsmålene Arve Peder Øverland stiller i Always On: Digital Brand Strategy in a Big Data World.

Denne boken gir innsikt i hva som kreves for å utvikle, implementere og drive en digital strategi, men den er ikke ment som et rigid prosessdokument som må følges slavisk. Selskaper har ulike behov og opererer i vidt forskjellige miljøer. Den interne strukturen i en organisasjon og markedet det konkurrerer i, vil ikke automatisk tilpasse seg en digital strategiprosess – organisasjonen må finne en prosess og metodikk som fungerer best for dets unike situasjon.

Med big data og kunstig intelligens som en stadig viktigere rammeverk for beslutningstaking, har digital strategi og governance fått økt betydning. I dagens digitale markedsplass forventes det at du alltid er "på". Sørg for at styringsverktøyene for dine systemer og plattformer opprettholder denne tilstedeværelsen.

Tenk raskt, vær smidig, vær klar – du er alltid på!

Always On ble utgitt av Gower Publishing som er en del av Routledge/Taylor and Francis Group. Boken er tilgjengelig på Amazon.